Andere offizielle Informationen und Dienste: www.belgium.be

Invoeren van 360° feedback

De FOD BOSA ondersteunt de federale organisaties bij de invoering en begeleiding van het 360° feedback-proces. 360° feedback is een analysemethode waarmee men de competenties en het gedrag van de medewerkers kan evalueren. Het gaat om een krachtig instrument voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers maar ook voor het beleid rond competentie en evaluatie.

Zielgruppen
Hr-diensten
    • Onze dienstverlening

      Je kunt bij ons aankloppen voor een begeleiding op maat, maar we bieden ook hulpmiddelen en ondersteuning aan voor de implementatie van het feedbackproces in jouw organisatie.

    • icoon 'invulformulier'

      Beheren van feedbackprojecten

      Beheer de feedbackprojecten van gans je organisatie van A tot Z met onze onlinetool Panorama.

    • icoon 'kennis is macht'

      Begeleiden van feedbackgesprekken

      Leer op professionele en gestructureerde wijze feedbackgesprekken voeren dankzij een praktische basisopleiding van anderhalve dag (bestemd voor HR-professionals of voor coaches die daarvoor een mandaat hebben gekregen van je organisatie).

      Verdiep je kennis op basis van je praktijkervaring via de verdiepende opleiding van 1 dag.

    • icoon 'gesprek'

      Individuele coaching via Lumen

      Talrijke coaches in het Lumen-netwerk zijn opgeleid op het vlak van 360-graden feedback. Wanneer je medewerkers kiezen voor een opvolging van hun ontwikkelingsplan, kunnen ze zich laten coachen over een persoonlijke doelstelling die voortvloeit uit de analyse van de 360° feedback. Ga naar de webpagina Lumen voor meer informatie.

       

    • Begeleiding op maat

      Als HR-medewerker kan je ons vragen stellen of aanvragen voor begeleiding indienen betreffende de invoering van het 360° feedbackproces. We zullen samen met jou je behoeften en vragen bekijken om je concrete adviezen en mogelijke acties aan te reiken.

       

    • Ziezo, dat doen we dus.

    • Dankzij het 360° feedbackproces helpen we de federale organisaties en hun medewerkers bij hun verdere ontwikkeling.

    • Objectievere evaluaties

      Medewerkers worden objectiever geëvalueerd en krijgen een persoonlijk ontwikkelingsplan dat gebaseerd is op de te ontwikkelen prioritaire competenties, wat dus relevanter is.

    • Duidelijke verwachtingen

      Leidinggevende en medewerker maken verwachtingen expliciet en situeren deze ten opzichte van hun functie.

       

    • Ontwikkelingsstrategie

      Deze methode draagt bij tot het valoriseren van de competenties voor de gehele organisatie.

       

      • We zijn er voor jou.

      • Wil je meer weten over deze dienst? Wil je een aanvraag indienen om deze dienst te gebruiken?

        Contacteer ons

    1. Voorwaarden

      Alleen leden van de hr-diensten van de federale organisaties kunnen deze dienst aanvragen.