Via e-Catalogue kan een aanbesteder zijn dossiers en de daaraan gekoppelde catalogi online beheren. Zij staan in voor de controle, de goedkeuring, de publicatie en het beheer van de catalogi.
-
Praktisch
Voor wie
Aankopers en ondernemingen
Contact
-
Voordelen
Via deze applicatie kunnen aanbestedende overheden hun dossiers en de daaraan gekoppelde catalogi online beheren. Zij staan in voor de controle, de goedkeuring, de publicatie en het beheer van de catalogi.
Aankopers plaatsen en beheren hun bestellingen via de elektronische catalogus.
Ondernemingen stellen hun catalogus ter beschikking via het platform, waar een maximale zichtbaarheid gegarandeerd is. Zij ontvangen de bestellingen van de overheden elektronisch.
Het gebruik van e-Catalogue speelt zich af in de uitvoeringsfase van een overheidsopdracht, dit wil zeggen nadat de opdracht werd gegund en een contract tot stand is gekomen met een bepaalde dienstverlener. e-Catalogue is dan het platform waarop de goederen en diensten, waar deze opdracht en het contract betrekking op hebben, aan de eindgebruikers aangeboden worden onder de vorm van catalogi.
Enkele belangrijke voordelen van e-Catalogue:
- artikelen kunnen op eenvoudige wijze gezocht worden
- bestelbonnen zijn altijd correct en volledig, want de informatie wordt rechtstreeks uit de catalogi gehaald
- wijzigingen aan catalogi moeten altijd goedgekeurd worden door de
- bestellen kan enkel op de laatste goedgekeurde versie van een catalogus
- bestelbonnen kunnen via webservices opgehaald worden om verder te verwerken in een extern systeem
- dossiers, catalogi en artikelen kunnen tijdelijk gedeactiveerd worden
- een dossier (en de bijbehorende catalogi) is standaard enkel ter beschikking van de organisatie die het dossier aanmaakt, maar kan op flexibele wijze gedeeld worden met andere organisaties. Zo kunnen verschillende diensten, omwille van het schaalvoordeel, gezamenlijk een contract afsluiten en in e-Catalogue het dossier ter beschikking stellen van de aankopers van deze verschillende diensten
- diensten kunnen “maskers” toepassen, waarbij zij kunnen bepalen welke catalogi, artikelen en opties zij ter beschikking willen stellen van hun aankopers. Dit kan handig zijn als een dienst deelneemt aan een contract van een andere dienst, maar niet het volledige gamma aan producten wil ter beschikking stellen van zijn eigen gebruikers.
Gratis
De registratie voor en het gebruik van e-Catalogue is volledig gratis.
-
Ondersteuning
Handleidingen
Verschillende handleidingen kunnen je helpen om e-Catalogue te gebruiken:
Handleiding e-Catalogue – Catalogus Editor (PDF, 3.89 MB)
Handleiding e-Catalogue – Rol aanvrager (PDF, 1.72 MB)
Handleiding e-Catalogue – Rol dossierbeheerder (PDF, 3.63 MB)
Handleiding e-Catalogue – Rol hoofdaankoper – Toegangsrechten bepalen (PDF, 1.64 MB)
Checklist e-Catalogue - Link tussen e-Catalogue en Fedcom (PDF, 1.5 MB)
Helpdesk
Met technische vragen kun je terecht bij de helpdesk van e-Procurement.