
In december 2023 lanceerde de FOD BOSA voor de tweede keer een grote enquête over het hr-aanbod van onze organisatie. Het doelpubliek: mandaathouders, P&O-directeurs en hr-professionals die lid zijn van het hr-netwerk. Ondertussen zijn de resultaten bekend en stelden we een aantal acties op ter verbetering.
De bedoeling van de enquête is om te onderzoeken in welke mate ons hr-aanbod biedt wat onze klanten nodig hebben, en hoe tevreden ze erover zijn. Zo kunnen we de gepaste acties formuleren voor domeinen waar nog werk aan de winkel is.
Meer dan 118 hr-professionals van meer dan 40 verschillende organisaties vulden de enquête in. Bedankt aan iedereen die deelgenomen heeft!
Ondertussen gingen we aan de slag met alle antwoorden. De resultaten geven een goed beeld van de sterke punten, verbeterpunten en uitdagingen in de hr-domeinen.
Sterke punten en verbeterpunten
De belangrijkste sterke punten van onze dienstverlening zijn:
- Expertise en professionele aanpak
- Klantgerichtheid en responsiviteit
- Ondersteuning en samenwerking
- Digitalisering en het gebruik van nieuwe tools
De voornaamste verbeterpunten zijn:
- Snellere doorlooptijden en responsiviteit
- Meer capaciteit voor ondersteuning
- Communicatie over het aanbod
- Afstemming en consistentie in advies
En nu… actie!
Op basis van jullie feedback worden volgende acties toegevoegd aan ons actieplan. Alle acties in elk van de hr-domeinen opsommen is te veel, maar we geven je graag toch even een kijkje achter de schermen… Zo weet je alvast wat je van ons kan verwachten in 2024 en 2025!
- Rekrutering, selectie, certificering en oriëntering
- Actieplan voor mandaatselecties
- Implementatie van een nieuw certificeringsmodel
- Verhoging van de capaciteit voor taaltesten met herziening van testitems
- Leren en ontwikkeling
- Implementatie van Talent-LXP ter vervanging van ITMA
- Regelmatige communicatie over het opleidingsaanbod via HR Pro News, Sharepoint en Teams
- Heropstarten en vernieuwd uitrollen van aanbod over hr-regelgeving, zoals infosessies
- Transformatie en begeleiding van organisaties
- Verbeterde communicatie over het aanbod en doel van de diensten
- Welzijn en preventie
- Herziening van de
FOD BOSA-website voor betere communicatie over welzijnsdiensten - Ter beschikking stellen van een Safety Management System (VARIO)
- Oprichting van een expertisecentrum binnen Empreva
- Herziening van de
- Hr-beleid en regelgeving
- Beschikbaar stellen van hr-rapporten aan klantenorganisaties door het DG R&O en het DG PersoPoint van de BOSA
- Verbeteren van de publicaties van gecoördineerde versies van besluiten op de website
- Uitvoeren van het implementatie- en changeplan voor het nieuwe
Heb je nog vragen over deze enquête of het actieplan? Contacteer ons.