Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be

Jouw tevredenheid over onze hr-diensten

Publication date

Al anderhalf jaar kan je als hr-professional je tevredenheid over onze hr-diensten met ons delen. In 2024 nam zo'n 20% van alle aangeschreven professionals deel aan deze tevredenheidsenquête. Bedankt daarvoor! Blijf ook zeker je feedback met ons delen, zo kunnen we de hr-diensten van de FOD BOSA verder verbeteren. Dat is van belang voor ons, maar zeker ook voor jou!

Ontdek resultaten voor 2024

In 2024 verstuurden we bijna 1.000 individuele enquêtes. Ter herinnering, de enquête gaat over alle interacties van hr-professionals met de BOSA-website en Werkenvoor.be-website, zowel de algemene vragen die de behandelt als de geleverde ondersteuning-/begeleiding  levert. 

  • Snelheid van antwoorden: 67% van de respondenten is tevreden/zeer tevreden dat 75% van de vragen binnen 5 dagen en 8% binnen de 10 dagen wordt behandeld 
  • Duidelijkheid van antwoorden: 72% van de respondenten is tevreden/zeer tevreden 
  • Ondersteuning en aanbeveling: aangezien er slechts 5 antwoorden zijn ontvangen, zijn de resultaten, hoewel positief, niet relevant. We hopen in 2025 meer reacties te krijgen 

Blijf reageren, de enquête gaat door! Samen kunnen we de hr-diensten van BOSA, de catalogus en onze interacties verbeteren.

Belangrijkste sterke punten 

  • Eenvoudig en aangepast contactformulier 

  • Duidelijke antwoorden 

  • Beschikbaarheid en luistervaardigheden 

  • Ondersteuning en expertise van teams 

Wat kan jij doen?

  • Herinner je medewerkers - die geen hr-professional zijn - eraan dat ze het formulier als individu moeten gebruiken. Dit maakt het gemakkelijker en sneller om hun vragen te beheren 

  • Vermijd rechtstreekse e-mails met BOSA-teams. Je hebt dan niet het voordeel van het opvolgingssysteem en er is geen tevredenheidsenquête 

  • Vraag elke ondersteuning aan via het online formulier door te klikken op de knop 'Contacteer ons', op de verschillende pagina's van onze websites 

Wat doen wij? 

  • De klant op de hoogte brengen wanneer het antwoord langer gaat duren 

  • Sneller back-ups uitvoeren bij afwezigheid van de servicemanager 

  • Het e-mailadres van de contactpersoon systematisch toevoegen in het gepersonaliseerde antwoord zodat de klant contact met hem kan opnemen, en alleen in verband met dit antwoord 

Tevredenheidsenquête 2025: veranderingen 

Begin 2025 hebben we het tevredenheidsformulier verbeterd: we wilden er betere informatie uit halen en het tegelijkertijd compact houden. Concreet hebben we vragen geherformuleerd, nieuwe vragen toegevoegd en een volledige scheiding gemaakt tussen vragen en ondersteuning/begeleiding. 

Daarnaast communiceren we nu bij elke Customer Success Management-vergadering met de P&O-directeurs zowel de algemene resultaten als de individuele resultaten voor de organisatie. 

Wij willen graag van jouw ervaring een succes maken ! 

Meer info 

Deel dit artikel

Meer nieuws