Vanaf 05/06/2023 is 'multifactor' verificatie vereist wanneer je toegang probeert te krijgen tot een FOD BOSA Teams/SharePoint site.
Waarom is dat nodig?
In het kader van zijn verschillende missies gebruikt BOSA Microsoft 365-diensten (Teams, Sharepoint, enz.) om samen te werken met talrijke federale partners. Om de identiteit van externe gebruikers te kunnen bevestigen, zal multifactorauthenticatie (MFA) worden gebruikt in de federale cloud ( ) om een aanzienlijk beveiligingsniveau te garanderen en onze werkomgevingen beter te beschermen.
Wat verandert er concreet?
De eerste keer dat je toegang probeert te krijgen tot een BOSA Microsoft 365-service (Teams, SharePoint, enz.), word je doorgestuurd naar een activerings- en configuratiepagina voor MFA. Daar kan je het type authenticatie kiezen dat het beste bij je past (Microsoft Authenticator, sms, telefoongesprek).
Eenmaal geactiveerd, word je de volgende keer dat je probeert toegang te krijgen tot een van BOSA's Microsoft 365-services, omgeleid naar de MFA-pagina.
Wat gebeurt er dan?
De MFA is geldig voor een periode van 90 dagen. Je hebt in die periode toegang tot de BOSA Microsoft 365-omgeving zoals je nu gewoon bent, zonder extra authenticatie. Als je na 90 dagen opnieuw probeert verbinding te maken, wordt je gevraagd om opnieuw te authenticeren met de MFA.
Heb je hulp nodig?
Het authenticatieproces is een individueel proces dat wij niet voor jou kunnen doen. Als je problemen ondervindt, kan de persoon die je de uitnodiging heeft gestuurd je helpen.
Geef alle relevante info, zo kan hij of zij je zo goed mogelijk helpen:
- Vermeld de volledige URL van de site die je probeert te bereiken
- Geef aan in welke fase van de instructies je vastzit
- Geef de gevonden foutmelding(en) en een screenshot.
Bekijk de pagina: multifactorauthenticatie.