Medio oktober 2024 werd een belangrijke stap gezet in de integratie van Kitry-EHS-werkposten naar de PersoPoint-tools.
In oktober 2024 werd een belangrijke stap gezet in de integratie van Kitry-EHS-werkposten naar de PersoPoint-tools.
Het DG PersoPoint en Empreva volgen nu samen de toewijzingen en wijzigingen van werkposten op voor de personeelsleden die bij hun organisaties zijn aangesloten. Dankzij deze samenwerking kon een beter systeem worden ontwikkeld dat een vereenvoudigd beheer en een doeltreffende synchronisatie tussen de administratieve tools mogelijk maakt met als doel een betere oplossing aan te bieden aan klantorganisaties.
Methoden voor informatieoverdracht
Info over werkposten kan worden doorgegeven via:
- PersoPoint-toepassingen: Deze vereenvoudigde en prioritaire methode zal in de toekomst de maatstaf zijn voor het toewijzen of aanpassen van de werkpost van een medewerker.
- Kitry-EHS: de werkposten kunnen rechtstreeks worden toegewezen via de tool Portaal Manager of door een geformatteerde lijst te uploaden en deze op een SFTP-server te plaatsen.
De informatie wordt twee keer per maand automatisch gesynchroniseerd tussen de twee systemen, op vaste data: de 1e en de 16e.
Voordelen van het geautomatiseerde proces
1. Vereenvoudiging en verhoogde efficiëntie
- Vereenvoudiging: Een aantal handmatige en tijdrovende stappen is nu geautomatiseerd, waardoor het proces soepeler verloopt. Dit systeem is gemakkelijker toegankelijk, vooral voor hr-afdelingen, omdat er geen extra tools of toepassingen nodig zijn, aangezien de werking hetzelfde is als voor de andere processen in PersoPoint.
- Tijdsbesparing: de snelheid van de gegevensverwerking is aanzienlijk toegenomen.
- Standaardisatie: Gestandaardiseerde procedures zorgen voor een consistent en betrouwbaar beheer.
2. Verbeterde gegevenskwaliteit
- Minder fouten: Automatisering vermindert het risico op menselijke fouten.
- Betrouwbare gegevens: Informatie is up-to-date en beter gestructureerd.
3. Meer transparantie voor alle gebruikers
- Centralisatie: Informatie wordt gegroepeerd in PersoSelfService, één toegankelijke bron.
- Samenwerking: Werkgevers, hr-afdelingen en medewerkers hebben in realtime toegang tot relevante gegevens.
4. Vereenvoudigde tracking en follow-up
- Gedetailleerde geschiedenis: Centralisatie in PersoSelfService garandeert een duidelijke en continue opvolging van wijzigingen.
- Bewaren van gegevens: Historische informatie is beveiligd en op elk moment toegankelijk.
- Directe raadpleging door werknemers: Elke werknemer kan zijn of haar geschiedenis bekijken, fouten melden of updates aanvragen.
- Reactiesnelheid: Correcties en aanpassingen worden snel doorgevoerd zodat de gegevens altijd accuraat zijn.
Dit project betekent een grote stap voorwaarts in het beheer van werkposten en verbetert de efficiëntie, nauwkeurigheid en transparantie voor alle belanghebbenden. Een nieuwe integratiemogelijkheid zal in april 2025 worden aangeboden.
Meer weten?