Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be

Expertisecentrum voor gebruikerservaring

Laatst bijgewerkt op

Wil je de behoeften van de burgers beter begrijpen om oplossingen te ontwikkelen die echt focussen op de gebruikers? Wacht niet langer en neem contact op met onze experts!

Doelgroepen
Federale organisaties
    • Het verbeteren van de gebruikerservaring in de overheidsdiensten kan helpen om het vertrouwen van de burgers in de overheid te versterken. Met een gebruikersgerichte aanpak via design thinking kan de federale overheid haar diensten toegankelijker, bevattelijker en gebruiksvriendelijker maken.

      Van UX en UI tot gebruikersonderzoek en inclusief design, ons team van experts maakt gebruik van bewezen methodologieën om uitzonderlijke digitale ervaringen te creëren.

      We streven ernaar oplossingen te ontwerpen die aan jouw unieke behoeften voldoen, waarbij de gebruikers centraal staan bij elke beslissing.

    • playbook inclusive design

  • Zo werkt het

    • UX workshop

      • Verduidelijk je verzoek als team. Het begint meestal met enkele punten die uitgaan van een verbeteridee of een vaststelling van een disfunctie.
      • Neem vervolgens contact op met ons om ze te bespreken. Wij bekijken jouw situatie vanuit onze expertise om je vraag te kwalificeren. 
      • Kies het ondersteuningsformaat dat bij je past: coaching, ondersteuning of volledige uitbesteding. Onze experts staan klaar om je de weg te wijzen, je te begeleiden of je project uit te voeren!

      We beschikken ook over een raamovereenkomst die op aanvraag vlot en snel toegang verleent tot een waaier aan expertprofielen.

  • Onze interventiegebieden

  • " "
  • Enkele voorbeelden van projecten

    Dit is wat je kunt verwachten als je met ons samenwerkt:

    • " "

    • Een ‘design sprint’ om tot een nieuw soort gebruikersondersteuning te komen

      Het Expertisecentrum voor UX & Digitale Inclusie kreeg de vraag om een driedaagse design sprint in goede banen te leiden, met als doel om een gebruiksvriendelijke oplossing te ontwikkelen voor betere ondersteuning van gebruikers van online overheidsdiensten.

      Lees meer

    • " "

    • Het team van het Federale Fonds voor Digitale Vaardigheden doet een beroep op het Expertisecentrum UX en Digitale Inclusie om de positionering van zijn fonds te herzien

      Drie maanden lang heeft het Expertisecentrum UX en Digitale Inclusie van de BOSA het team van het Federale Fonds voor Digitale Vaardigheden begeleid bij de strategische positionering van hun subsidieprogramma. 

      Lees meer

    • Heb je een project?

    • Wil je dat wij je ondersteunen ? Neem gewoon contact met ons op!

      De documenten die nodig zijn om specifieke bestellingen te plaatsen via ons raamcontract "Human-Centered Design M1124", zijn op aanvraag beschikbaar.

      Contacteer ons

  • Naar onze andere pagina's