De documenten van de overheidsopdracht opstellen
Het bestek speelt een belangrijke rol bij de voorbereiding van een overheidsopdracht
Het bestek speelt een belangrijke rol bij de voorbereiding van een overheidsopdracht
Het bestek is een door de
opgesteld document waarin deze laatste toelicht wat zijn behoeften zijn en ook de specifieke voorwaarden van de opdracht. De inschrijvers stellen hun offerte op op basis van het bestek. Het is dus van belang dat dit document nauwkeurig is, zodat het mogelijk is om geldige offertes in te dienen. Om je te helpen zorgden we voor templates van de verschillende bestekken.
Een variant is een alternatieve ontwerp- of uitvoeringswijze die hetzij op vraag van de
, hetzij op initiatief van de inschrijver wordt ingediend. (artikel 2, 53° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten)
Een optie is een bijkomend element dat niet strikt noodzakelijk is voor de uitvoering van de opdracht, dat hetzij op vraag van de aanbestedende overheid, hetzij op initiatief van de inschrijver wordt ingediend (artikel 2, 54° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten).