Onze dienstverlening
Heroriënteer de loopbaan van jullie medewerkers
Je wilt een personeelslid dat langdurig afwezig was wegens ziekte meer re-integratiemogelijkheden bieden? Werd een van je medewerkers door de pensioencommissie definitief...Uitzendarbeid: raamovereenkomst
De inzet van uitzendarbeid maakt het mogelijk om snel tegemoet te komen aan een reële behoefte van de organisaties om snel en flexibel te kunnen inspelen op dringende situaties...Workshop 'Burn...out!'
De workshop ‘Burn...out !’ is een ondersteunende tool voor preventieadviseurs, vertrouwenspersonen en medewerkers van P&O-diensten bij het uitvoeren van een beleid ter preventie...De juiste talenten aantrekken
De juiste mensen bereiken om een vacature in te vullen, dat is de essentie van rekruteren. Onder de noemer ‘Rekrutering’ bundelt de FOD BOSA alle diensten en producten om vacatures...Invoeren van 360° feedback
De FOD BOSA ondersteunt de federale organisaties bij de invoering en begeleiding van het 360° feedback-proces. 360° feedback is een analysemethode waarmee men de competenties en...Beheer je opleidingen met ITMA as a service (IAAS)
Steunend op onze ervaring met opleidingsbeheer stellen we jullie onze tool voor administratief en logistiek opleidingsbeheer voor: ITMA (Integrated Training Management Application)...Change begeleiden als digicoach
Je organisatie stapt over naar een nieuwe IT-omgeving. Om dat vlot te laten verlopen, werd een team opgericht met IT-ambassadeurs, ook ‘digicoaches’ genoemd. Ze moeten de tools...Implementeren van competentiemanagement
De FOD BOSA ondersteunt de organisaties bij de implementering van competentiemanagement, de basis voor hr-processen zoals rekrutering, selectie, integratie van nieuwe medewerkers...Competentiebilan
Zijn er in je organisatie medewerkers die zich door een herstructurering, een re-integratie na ziekte of na een langdurige afwezigheid beroepshalve moeten heroriënteren? Stel een...Een bevraging bij het personeel uitvoeren
Door middel van een personeelsbevraging kan je jobtevredenheid, engagement, welzijn en de tevredenheid met de interne dienstverlening meten én aanpakken. De FOD Beleid en...Customer Success Management: het klantenrelatiemodel
Via onze customer success managers willen we een langdurige en efficiënte klantenrelatie met je onderhouden en ontwikkelen, op verschillende gebieden van human resources. We willen...Certificeringstrajecten PRO Academy
Als federale of regionale overheidsdienst kan je een beroep doen op de FOD Beleid en Ondersteuning (Werkenvoor.be) voor je rekrutering en selectie. Maar je kan er ook voor opteren...Kandidaten screenen via objectieve methodes
Ieder jaar screent de FOD BOSA (Werkenvoor.be) meer dan 50.000 kandidaten voor de meest uiteenlopende functies, en voor alle mogelijke niveaus. ‘Gelijke kansen voor iedereen’ is de...Je organisatiecartografie opbouwen
Het team cartografie begeleidt de organisaties bij de opbouw van hun organisatiecartografie in het kader van de transitie naar een vereenvoudigde cartografie.Screenen van taalcompetenties
De FOD BOSA (Werkenvoor.be) kan de taalcompetenties, Nederlands, Frans, Duits en Engels van kandidaten en medewerkers in kaart brengen. Deze testen concentreren zich op...Toolkit 'functiebeschrijvingen'
De toolkit ‘functiebeschrijvingen’ is een onlinetoolbox die hr-medewerkers die verantwoordelijk zijn voor functiebeschrijvingen en competentiemanagement ondersteunt. De tool is een...