Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be

Log je voor het eerst in op het nieuwe platform Talent Belgium?

Volg de stappen in het onderstaande artikel om je eenvoudig aan te melden op het nieuwe platform van Talent Belgium, dat speciaal is ontwikkeld voor het beheer en de organisatie van opleidingen.

Meer weten? Lees het artikel over de lancering van het Talent Belgium-platform

​Beheer van het onthaal (loket, telefoon…) ​

Je werkt als onthaalmedewerker. Je hebt dus regelmatig contact met burgers “face to face” of via de telefoon. In deze opleiding krijg je methoden en technieken om je nog te verbeteren in je job en leer je om te gaan met moeilijk situaties.

Plaats

Code

STCOMC9MLXNT
  • Practical information

    Klassikale of online opleiding    

    Duur: 2 dagen  

    Plaats van de klassikale opleiding:  

    FOD Beleid en Ondersteuning – WTC III   

    Simon Bolivarlaan 30   

    1000 Brussel   

    Code

    Contact

    Heb je vragen?

    Contacteer ons

  • Pluspunten

    Praktische opleiding 

    Het programma omvat talrijke oefeningen en praktijkcases. Je kunt dus oefenen in de veilige omgeving van de opleiding.   

    Uitwisseling van ervaringen en beste praktijken 

    Je groep zal bestaan uit collega's van andere federale organisaties. Dit is een unieke gelegenheid om ervaringen, mogelijke problemen en goede praktijken met elkaar uit te wisselen. 

  • Voor wie?

    Voor alle medewerkers die in een onthaaldienst werken: aan een balie, in een kantoor, aan de telefoon... 

  • Op het programma

    Deze onderwerpen worden tijdens de opleiding behandeld:  

    • een klantgerichte houding 

    • kennis, vaardigheden en knowhow van de onthaalmedewerker 

    • opdrachten van de onthaalmedewerker: oriënteren, informeren, adviseren en begeleiden 

    • regels voor het geven van duidelijke informatie 

    • actief luisteren 

    • non-verbale communicatie 

    • vraagstellingstechnieken 

    • herformulering 

    • assertief en niet agressief communiceren 

    • moeilijk gedrag en methodes om daar positief mee om te gaan 

    • professioneel telefoonbeheer 

    • omgaan met multitasking