Je werkt als onthaalmedewerker. Je hebt dus regelmatig contact met burgers “face to face” of via de telefoon. In deze opleiding krijg je methoden en technieken om je nog te verbeteren in je job en leer je om te gaan met moeilijk situaties.
Opleidingsdomein
Voor wie
Praktische info
Klassikale of online opleiding
Duur: 2 dagen
Plaats van de klassikale opleiding:
FOD Beleid en Ondersteuning – WTC III
Simon Bolivarlaan 30
1000 Brussel
Code
Contact
Heb je vragen?
-
Pluspunten
Praktische opleiding
Het programma omvat talrijke oefeningen en praktijkcases. Je kunt dus oefenen in de veilige omgeving van de opleiding.
Uitwisseling van ervaringen en beste praktijken
Je groep zal bestaan uit collega's van andere federale organisaties. Dit is een unieke gelegenheid om ervaringen, mogelijke problemen en goede praktijken met elkaar uit te wisselen.
-
Voor wie ?
Voor alle medewerkers die in een onthaaldienst werken: aan een balie, in een kantoor, aan de telefoon...
-
Op het programma
Deze onderwerpen worden tijdens de opleiding behandeld:
-
een klantgerichte houding
-
kennis, vaardigheden en knowhow van de onthaalmedewerker
-
opdrachten van de onthaalmedewerker: oriënteren, informeren, adviseren en begeleiden
-
regels voor het geven van duidelijke informatie
-
actief luisteren
-
non-verbale communicatie
-
vraagstellingstechnieken
-
herformulering
-
assertief en niet agressief communiceren
-
moeilijk gedrag en methodes om daar positief mee om te gaan
-
professioneel telefoonbeheer
-
omgaan met multitasking
-