Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be

Chatbot, AI and conversational design: e-learning

Stap in de boeiende wereld van chatbots of gespreksassistenten: snel opkomende technologieën die nu al de overheid en online dienstverlening transformeren. Ontdek hoe AI-gedreven chatbots worden ontworpen met behulp van conversational design om een menselijke, aangename en inclusieve gesprekservaring te bieden aan je gebruikers of burgers.

Volg deze zelfstudie en bereid je organisatie voor op de onmiddellijke toekomst van klantgerichte communicatie en ondersteuning. 

Opleidingsdomein

Code

STICTOVOUXNW
  • Practical information

    E-learning opleiding

    Duur: ongeveer 2 uur 30 minuten 

    Plaats: online

    De opleiding is vrij toegankelijk:      

    meld je aan op ecampus.ofoifa.be > Open opleidingen > Chatbot, AI and conversational design 

    Je pc moet beschikken over Google chrome, Firefox of Internet Explorer versie 11

    Code

    Contact

    Heb je vragen?

    Contacteer ons

  • Pluspunten

    Online zelfstudiepakket: je kan leren waar en wanneer je dat zelf wil en bepaalt zelf het tempo van je leerpoces. 

    De opleiding is modulair opgebouwd: je kan de modules in de aangegeven volgorde volgen of meteen naar het deel gaan dat jou interesseert. 

    De opleiding is praktijkgericht, met veel voorbeelden en quizjes om wat je geleerd hebt te testen. 

  • Voor wie?

    Voor alle federale ambtenaren die geïnteresseerd zijn in het begrijpen en toepassen van snel evoluerende technologieën, gebaseerd op AI en versterkt door taalmodellen en conversational design. 

    De zelfstudiecursus is bijzonder nuttig voor klantensupport teams, communicatiemedewerkers, leidinggevende en projectmanagers die streven naar een impactvolle integratie van deze innovaties binnen hun werkdomein. 

  • Op het programma

    In 3 korte modules maak je kennis met de volgende thema’s: 

    1. Wat is een gesprekassistent, zoals een chatbot en hoe werkt die? 

    • De basisprincipes van chatbots en callbots, hun verschillen en hoe ze interactie aangaan met gebruikers 
    • Omstandigheden om het te gebruiken 
    • De meerwaarde voor de organisatie en de gebruiker 
    • Een vergelijking van de verschillende soorten virtuele assistenten 

    2. Welke principes moet je volgen om een conversatie op te starten? 

    • Wat houdt conversational design in? 
    • De principes voor het ontwerpen van gesprekken met een chatbot 
    • Een ontwerp inclusief en toegankelijk maken in lijn met de waarden van de overheidssector 

    3. Hoe werkt  het onderliggende artificiële-intelligentiesysteem precies? 

    • De verschillende manieren waarop AI leert 
    • Hoe doet AI aan automatische taalverwerking 
    • De belangrijkste concepten van automatische taalverwerking 
    • Het proces beschrijven voor het categoriseren van berichten en vragen