Andere informatie en diensten van de overheid: www.belgium.be

Klachten

Inhoudstafel

klachtenDe FOD Beleid en Ondersteuning hecht veel belang aan de kwaliteit van zijn dienstverlening. Als je toch opmerkingen of klachten hebt, dan kan je die melden bij de klachtencoördinator van de FOD Beleid en Ondersteuning. 

 

Welke klachten kan je indienen?

Je kan een klacht indienen:

  • over de diensten en/of producten van de FOD Beleid en Ondersteuning
  • over de kwaliteit ervan
  • over de behandeling van een aanvraag
  • over de toepassing van de wetgeving.

Als de FOD Beleid en Ondersteuning niet bevoegd is voor je klacht, wordt die niet behandeld, maar doorgestuurd naar de bevoegde instantie.

Deze klachtenprocedure vervangt de wettelijk bepaalde beroepsprocedures niet. Als je een administratieve beslissing wil laten vernietigen, moet je beroep aantekenen. De beroepsprocedure staat altijd vermeld op de brief met de administratieve beslissing.

 

Hoe dien je een klacht in?

Via het online klachtenformulier.

Voor het invullen van het klachtenformulier is het nodig dat je identiteit nagegaan wordt. Dit kan je doen door in te loggen via Itsme of via e-ID.

Je kan ook een klacht indienen:

  • door een mail te sturen naar ClaimmanagementBOSA@bosa.fgov.be. Je kan gebruik maken van dit kanaal als jezelf identificeren via een digitale sleutel niet mogelijk is of als je bijvoorbeeld niet in het bezit bent van een Belgische identiteitskaart.
  • door een brief te sturen naar: FOD BOSA – t.a.v. de klachtencoördinator - Simon Bolivarlaan 38/1 – 1000 Brussel.
  • aan het onthaal van de FOD BOSA of via het algemene telefoonnummer 02/740 74 74. Onze medewerkers trachten je zo goed mogelijk verder te helpen.

Indien mogelijk vragen we je het online klachtenformulier te gebruiken, omdat je verzoek dan sneller kan worden verwerkt.

 

Gaat je vraag over je selectie of taaltest en wil je inlichtingen of feedback? Vul dan het contactformulier in op de site werkenvoor.be en niet het klachtenformulier. 
Je vraag komt dan sneller terecht bij de juiste dienst. 
Je kan ook steeds de contactpersoon van de screeningsprocedure contacteren. Die vind je terug in elke jobomschrijving.

Wil je een vraag stellen of een probleem aankaarten m.b.t. de personeels – en loonsadministratie? Maak dan gebruik van PersoContact en niet van het klachtenformulier.
 

 

Wat gebeurt er met je klacht?

Je ontvangt:

  • meteen een ontvangstbevestiging
  • een gemotiveerd antwoord binnen 30 kalenderdagen.

Bij het verwerken van de klacht wordt voldaan aan de vereisten van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Persoonlijke gegevens worden alleen geraadpleegd voor zover ze relevant zijn voor de behandeling van de klacht.

 

Niet tevreden over het antwoord van onze interne klachtendienst?

Dan kan je een klacht indienen bij de federale ombudsman:

Leuvenseweg 48 bus 6

1000 Brussel

www.federaalombudsman.be