De eBox is een innovatieve oplossing voor communicatie tussen overheden en burgers.
- Andere overheden
- Federale organisaties
-
Ziezo, dat doen we dus.
Via de dienst eBox garandeert de FOD BOSA een beveiligde communicatie tussen overheden en burgers.
Statistieken
Bekijk de meest recente statistieken omtrent het gebruik van de dienst eBox voor burgers.
-
-
We zijn er voor jou.
- 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
- Steun aan de burgers van maandag tot vrijdag van 9u tot 17u (op de openingsdagen van de federale administratie).
Heb je als overheidsdienst interesse om documenten beschikbaar te stellen via eBox?
Neem contact op met de Service Desk van het DG Vereenvoudiging & Digitalisering via dit formulier
-
Voorwaarden
De volgende stappen moeten worden gevolgd:
- Aanvraag via het self-service portaal.
- Ontwikkeling en integratie, acceptatietests (end-to-end validatie + audit trail reconstructie) in de integratieomgeving van de FOD BOSA.
- Na succesvolle audit trail validatie toegang tot productie omgeving.
- Validatie van processen (sanity check) + Reconstructie van het audit trail in productie omgeving.
- Operationele start.
Meer informatie? Op pagina 2 van dit document vind je een handig stappenplan! (PDF, 4.41 MB)
-
-
eBox is er ook voor ondernemingen!
Ook als ondernemer kan je gratis gebruik maken van een eBox. Na registratie op het portaal van de sociale zekerheid wordt je beveiligde elektronische brievenbus automatisch geactiveerd. Zo kan jij (of de personen aan wie jij toegang verleent) heel wat overheidsdocumenten digitaal beheren in een beveiligde, overzichtelijke ruimte. Denk maar aan bewijsstukken van aangiften, het personeelsbestand, vakantiebestanden, detacheringsdocumenten, enz. Een handig digitaal archief waarmee je heel wat tijd en geld bespaart!